Általános Szerződési Feltételek
Szolgáltató
A www.geekbazar.hu oldalon működő webáruház használata közben és a webáruházban történő vásárlás során a szolgáltató:
Abonyi Róbert EV.
Székhely (és egyben a panaszügyintézés helye): MAGYARORSZÁG, 6000 KECSKEMÉT, BATTHYÁNY UTCA lp.: 20 em.: 1 ajtó: 4.
Nyilvántartási szám: 59495862
Adószám: 54934788-1-23
Telefonszáma: 0630-486-6332
Email: info@geekbazar.hu
Bankszámlaszám: 11732002-23581281-00000000
Tárhelyszolgáltató:
Profitárhely Kft.
Székhely: 6000 Kecskemét, Szolnoki út 23.
Email: info@profitarhely.hu
I. Bevezető rendelkezések
1.1. A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban mint „ÁSZF”) az Abonyi Róbert EV. (székhelye: MAGYARORSZÁG, 6000 KECSKEMÉT, BATTHYÁNY UTCA lp.: 20 em.: 1 ajtó: 4. nyilvántartási szám: 59495862 a továbbiakban mint “Eladó”, illetve Szolgáltató”) és a vevő (a továbbiakban mint „Vevő”, illetve „Felhasználó”) jogainak és kötelezettségeinek szabályozását tartalmazza az Eladó által – a www.geekbazar.hu internetoldalon – működtetett webáruházon keresztül értékesített termékek adásvételével kapcsolatban, és elválaszthatatlan részét képezi az adásvételi szerződésnek, amely az interneten, az elektronikus áruházon keresztül a Vevő és az Eladó között jön létre (a továbbiakban mint „Adásvételi szerződés”).
1.2. A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen ÁSZ rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a megrendelés elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő ÁSZF kerül alkalmazásra.
1.3. Jelen ÁSZF 2024. január hó 25. napjától hatályos.
1.4. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker. tv.), valamint a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fgytv.) és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm.rendelet) rendelkezéseire.
II. Fogalmak
2.1. Vevő alatt azt a természetes értjük, aki elektronikus úton árut rendel a www.geekbazar.hu webáruházon keresztül.
2.2. Az elektronikus megrendelés alatt azt az elektronikus formában elküldött nyomtatványt értjük, amely információt tartalmaz a Vevőről, a www.geekbazar.hu webáruház választékából megrendelt termék(ek) listájáról és ezen termék(ek) és teljes vételáráról. Az elküldött megrendelés Adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat. Az Adásvételi szerződés a Vevő és az Eladó között a megrendelésnek az Eladó által elküldött e-mailes visszaigazolásával jön létre. Az elektronikus megrendelés elküldésével a Vevő igazolja, hogy megismerte a jelen ÁSZF tartalmát. Az elektronikus megrendelés elküldésével a Vevő elfogadja az ÁSZF minden rendelkezését, annak a megrendelés elküldésének napján hatályos állapotában, valamint elfogadja a megrendelt árunak a www.geekbazar.hu oldalon feltüntetett hatályos árát.
2.3. Áru illetve termék alatt minden olyan termék értendő, amely a www.geekbazar.hu oldalon kerül bemutatásra.
III. Megvásárolható termékek köre és rendelés a webáruházból
3.1. A webáruházban előzetes regisztráció nélkül van lehetőség megrendeléseket leadni és vásárolni. A vásárló által megadott adatokat (számlázási cím, szállítási cím, e-mail, telefonszám) kizárólag az adott megrendelés beazonosítására és kiszolgálására használjuk fel.
3.2. A webáruház termékei kategóriánként csoportosítva találhatók meg az oldalon. A webáruházban csak azok a termékek rendelhetők és tehetők a vásárló kosárba, melyek a rendelés leadásának pillanatában raktáron vannak.
3.3. A megjelenített termékek a webáruházból online rendelhetők meg.
3.4. A webshopban Eladó részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges).
3.5. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Eladó teljes körűen tájékoztatja Vevőt az akcióról és annak pontos időtartamáról.
3.6. Amennyiben a Vevőnek bármely termék vonatkozásában további információra van szüksége, tájékoztatást kérhet e-mailen, a honlapon (kapcsolatfelvételi űrlap), telefonon vagy social platformon keresztül is:
telefon: 0630-486-6332
honlap: https://geekbazar.hu
e-mail: info@geekbazar.hu
facebook oldal: https://facebook.com/geekbazarwebshop
3.7. A Vevő a kosarában áttekintheti a kiválasztott termékeket, és bármikor folytathatja a vásárlást a „Vásárlás folytatása” szövegrészre, a logóra vagy megfelelő menüpontra kattintva. A „törlés – X” ikonra kattintva törölhető a kosár tartalmát.
3.8. A vásárlás menete során meg kell adni a szállítási címet (emelet, ajtó pontossággal), majd a számlázási címet, ha az nem egyezik a szállítási adatokkal. A Vevő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
3.9. Az Eladót a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Eladó azonban tájékoztatja a Vevőt, hogy az Vevővel történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.
3.10. A szerződés az Eladó és a Vevő között a megrendelésnek az Eladó által e-mail-ben küldött megerősítés (visszaigazolás) alapján jön létre. Az Eladó a Vevő megrendelésének megérkezését elektronikus úton haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés elküldésétől számított 1 órán belül visszaigazolja. A hétvégén vagy ünnepnapon leadott megrendelések az ezt követő első munkanapon kerülnek feldolgozásra.
3.11. Amennyiben a 3.10. pont szerinti visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vevőhöz nem érkezik meg, Vevő az ajánlati kötöttség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Eladó nem felel, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg határidőben, mert a Vevő hibás e-mail címet adott meg, vagy a saját fiókjában fellépő technikai probléma miatt nem tud e-mailt fogadni.
3.12. Az Eladó jogosult az egész megrendelést vagy annak részét törölni, ha a készletek időközbeni eladása miatt az Eladó nem tudja a megrendelést teljesíteni a Vevőnek. Ebben az esetben az Eladó köteles a Vevőt tájékoztatni. Ha a Vevő a vételárat már megfizette, a vételár megfelelő része visszafizetésre kerül 10 napon belül.
3.13. Amennyiben az Eladó minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár, akkor az Eladó nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére. A Ptk. alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
IV. Árak, fizetési feltételek és a fizetés módja
4.1. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt 27%-os áfát, illetve, ha az Eladó áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek), azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk. A vásárlás nincs minimum összeghatárhoz kötve.
4.2. A Vevő a megrendelése leadásával kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt termékeket és az esetlegesen felmerülő szállítási költséget megfizeti.
Választható fizetési módok:
- Online bankkártyás fizetés (Stripe);
- Banki átutalás;
- Utánvét (a csomag átvételekor fizetendő a futárnak);
- Készpénzfizetés személyes átvételkor;
A bankkártyás fizetések lebonyolításához Eladó a Stripe Inc. pénzügyi szolgáltató közreműködését veszi igénybe, mely az Üzemeltetőtől teljesen független vállalkozás.
A bankkártyával történő fizetés során Vevő elfogadja ezen szolgáltató általános szerződési feltételeit és adatvédelmi szabályzatát, melyről bővebb tájékoztatást a www.paypal.com oldalon találhat.
A Vevő bankkártya, illetve egyéb pénzügyi adatai nem kerülnek átadásra Eladó felé. Minden PayPal útján kezdeményezett fizetés titkosított a Vevő adatainak biztonsága érdekében.
Átutalásos fizetési mód választása esetén a visszaigazolásban szereplő kedvezményezett irányába szükséges elindítani az átutalási megbízását, a vásárlást követő 8 napon belül, ellenkező esetben az Eladó fenntartja magának a jogot a vásárlás törlésére.
V. Megrendelések feldolgozása és teljesítése
5.1. A megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon, munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Eladó minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
5.2. Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 3-7 munkanapon belül.
5.3. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.
5.4. Eladó felhívja a Vevő figyelmét, hogy amennyiben az Vevő nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et, akkor szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.
5.5. Termék átvételének típusai a következők:
5.3.1. Csomagküldés választása- a webáruházból Magyarországon belül történő kiszállítás igényelhető. Ez esetben a Vevő vagy a Magyar Posta Zrt. (MPL), Packeta Hungary Kft. vagy a FoxPost Zártkörűen Működő Részvénytársaság szolgáltatásait tudja igénybe venni. Mindegyik esetben a csomagszállító cég a küldemény nyomkövetéséről és a kézbesítés időpontjáról közvetlenül a Vevőnek küld e-mailt.
5.3.2. Csomag személyes átvétele: Kecskemét-Dabas útvonalon, havonta egyszer Budapesten lehetséges (a pontos helyszín és időpont – Facebook-on vagy emailben- előre egyeztetés után kerül pontosításra).
VI. A szerződéstől való elállás joga, felmondási jog
6.1. A Vevő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20.§ szerint a termék átvételének napjától számított tizennégy napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.
Ha a Vevő a megrendelését több, eltérő időpontban kapja kézhez, úgy az elállási időszak az utolsó termék átvételétől számítódik.
6.2. Ha az Vevő a 6.1. pontban leírtaknak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Elállás vagy felmondás esetén Eladó a Vevőnek visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vevő kifejezett beleegyezése alapján Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vevőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
6.3. A szerződéstől való elállás esetén Vevő köteles az érintett terméket tizennégy napon belül visszajuttatni az Eladónak, mégpedig teljes egészében, eredeti állapotban, minden dokumentummal, amely a Vevőnek átadásra került. A terméket az eredeti állapotban, címkékkel, károsodás és használatra utaló jelek nélkül kell visszajuttatni. A Vevő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
6.4. A Vevő felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért. Elállási jog gyakorlása esetén – tehát ha nem a termék hibájából eredő igényt érvényesítenek – egy olyan esetben, ha például a babakocsit már az utcán is használatba vették, akkor nem áll módunkban a teljes vételárat visszafizetni. Ilyen esetekben csak az értékcsökkenés levonása után fennmaradó összeget tudjuk visszafizetni.
Az elállási jog nem gyakorolható olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
6.5. A Vevő kizárólag az áru visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha az Eladó vállalta e költség viselését. Ha az áru kifuvarozásra került a Vevőnek, az Eladó saját költségén fuvarozza vissza az árut, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
6.6. A Vevő az őt megillető elállási, illetve felmondási jogát
- a) a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
- b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja.
VII. Jótállás, szavatosság, panasz
7.1. A weben vásárolt termékek esetén szavatossági igényt érvényesíthet Eladóval szemben. A szavatossági igény érvényesítésének feltétele, hogy Vevő igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta.
7.2. Kellékszavatosság
Eladó hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint. A kellékszavatosság nem vonatkozik olyan hibákra, hiányosságokra, és a termék károsodására, amelyek a termék elhasználódásából fakadnak, vagy a termék Vevő általi helytelen használatából vagy helytelen kezeléséből fakadnak.
Kellékszavatossági igénye alapján Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket Eladótól vásárolta.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
7.3. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – a 7.2. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét Vevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha Vevő bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.4. Jótállás
Tájékoztatjuk, hogy a Webáruházban jelenleg nem találhatóak olyan termékek, melyekre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet vonatkozna.
7.5. Panasz
A megrendelt termékekkel kapcsolatos kérdéseit és esetleges panaszait a info@geekbazar.hu email címen vagy az Eladó székhelyére küldött levélben is bejelentheti.
Az Eladó minden panaszt kivizsgál. Az írásbeli panaszt az Eladó a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt az Eladó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
Amennyiben Eladó reklamációkezelésével nincs megelégedve úgy az alábbi szervekhez fordulhat:
Békéltető testület
Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Vevő lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy az Eladó székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Vevő.
Az Eladó székhelye szerinti békéltető testület:
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12
Telefonszám: (+36) 62 554 250/118
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Általános tájékoztató a békéltető testületi eljárásról:
Az eljárásra elsősorban a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
Az Eladó felhívja a Vevő figyelmét, hogy a békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása tehát a fogyasztó kérelmére indul.
A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell:
- a Vevő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- az Eladó nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
- a Vevő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a Vevő nyilatkozatát arról, hogy a Vevő az Eladóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
- a Vevő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
- a Testület döntésére irányuló indítványt,
- a Vevő aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Amennyiben a Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
A Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Vevők (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online jelentkezéshez kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha a Vevő panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt online termékkel kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform elérhetősége: http://ec.europa.eu/consumers/odr/